onsdag 13 november 2013

Onsdag mitt i veckan =)

En vecka sen jag skrev sist, har haft lite fullt upp kanske. I helgen var mamma och pappa barnvakt medans jag och Rille var på trettioårsfest/maskerad. Det var trevligt, jag var nunna och Rille var Kapten haddock (stavning?). I söndags var vi i holmsund och målade näst sista varvet på tv-bänken. I helgen blir den förhoppningsvis klar. Åh vad jag längtar tills vi får flytta in så vi får fixa iordning och se hur allt blir, ska jobba i röbäck i morgon så då ska jag nog spinka lite och se hur långt dom har kommit. Sist vi var och kollade in höll dom på med badrummet. Är så spännande.. känner mig lite nervös för hur det ska bli. Jag vet att det fortfarande kommer att vara litet, så jag måste försöka att inte bli besviken över det. Vi ska väl inte bo där resten av våra liv..
I måndags var jag ledig och tänkte göra lite utflykter med Freja, men tji fick vi när hon blev tok-förkyld på söndagen. Så vi har hemma och snorade mest hela dagen. Igår vabbade jag och idag vabbade Rille. Hon har ingen feber, ibland 38 till och från. Men mycket snor och hosta. Nu har hon ingen feber, och är natten bra så siktar vi in oss på dagis i morgon. Annars blir det vab för Rille igen.. klingar inte bra i plånboken detta! Men det är bara att bita i det sura :) Hon är i alla fall på tokbra humör och hur mysig som helst. Har börjat prata mycket och nya ord kommer heeeela tiden. idag höll hon på att elda upp hela lägenheten så det stinker brandrök här just nu.. vet inte riktigt hur vi ska få bort det, men det försvinner nog såsmåningom. Hon hade satt på spisen när ille hade lagt dit ett spel tillfälligt. Spelet är det inte mycket kvar av om man säger så.. Nu äre skärpning med barnlåset som gäller, och inga grejer på spisen!!

I morgon är det redan torsdag, och jag ska som sagt jobba i röbäck hela dagen. Jätteskönt, får en halvtimmes sovmorgon, inte alls dumt! Sen har jag hästarna på kvällen. På fredag är det lugna puckar som gäller, i alla fall på kvällen. Jobbar till 15 och ska fixa lite grejer efter jobbet. Men tänker inte göra många knop på kvällen. Hatar denna årstid. Blir så trött.. vill bara ligga i soffan med en värmekudde.
På lördag är det dags för Filips dop. Vi ska bli gudföräldrar, eller faddrar som det heter numera. Kommer att bli superfint :) Sen kommer min moster från skåne hit på en snabbvisit så på söndag blir det holmsund hela dagen skulle jag tippa på! Bra helg. På måndag håller jag tummarna för att få vara hemma med en frisk och pigg tjej.

Nu.. Bonde söker fru!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar