tisdag 5 november 2013

Ny vecka, nya möjligheter!

Måste börja med att gratulera min trognaste läsare och min bästa morfar som fyllde 90 år igår! Grattis igen :)

Ny vecka igen! igår jobbade jag med ett flyttstäd hela långa dagen medans Rille fick vabbba. Idag byter vi och han jobbar medans jag vabbar. Freja har haft feber efter vaccinationen så det var ju väntat. Idag har hon dock varit feberfri hela dagen så i morgon är det dagis som gäller. Blir kort vecka för henne, plus ledig på måndag. Hon är så rolig, hon har lärt sig en massa nya ord och försöka härma allt hon kan. Blir tokigt ibland men hon är så söt. En riktig pratkvarn. Just nu står hon framför tvn och kollar på Nalle Phu. Man kanske ska börja med det istället för att sitta i soffan. Stå och kolla på film.. ptja.

Idag har jag också tagit tummen ur och köpt Frejas julklapp, får se om hon får den innan eller om vi väntar. Är väl mest mina fingrar det kliar i. Har ju nämligen sparat till Astrid Lindgrens kappsäck nu ett par månader. Insåg ju att den var nästa 1000 kr billigare på nätet än på barnens hus. Så det var inte så mycket att fundera på. Idag är den köpt och skickad från Ginza. Dyr, men 23 av Astrids bästa filmer genom tiderna är inte fy skam! Kommer att vara det bästa köpet ever! ;) Sen är det ju bara ett plus att jag också kommer att ha glädje av den.. hehe. Längtar tills den kommer!

Ikväll ska jag rida, i morgon ska rille repa så då ska jag och Freja ha myskväll och jag se ska Bonde söker fru, (heligt på onsdagar). Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar