fredag 1 november 2013

Äntligen helg!

Åh, äntligen fredag och hela helgen framför oss. Dock lär den väl svischa förbi snabbt som vanligt. Har varit en bra dag idag, rätt lugnt på jobbet. Dock trött som fasen eftersom att jag gick upp 5.45 i morse.
Richard är på någon konsert så jag och Freja har varit ensamma ikväll och nu sover hon sen en timme tillbaka. Nästan varje gång jag äter ensam blir det sushi, det är så förbannat gott tyck ja! Dock åt jag ifrån sushibar idag, brukar alltid äta från sagami. Tycker fortfarande att Sagami är bätte. Större, finare bitar och smakar bättre. Dock brukar Sushibar ha en sjögrässallad som jag älskar, men den var slut idag :/ Nä, tummen ner för sushibar och tummen upp för sagami!

Freja fick en kort dag på dagis idag eftersom att Rille slutade halv tolv. Skönt för henne att få fara hem och sova i vagnen. Hon hade 38,2 i temp tidigare, kanske biverkningarna från vaccinet börjar komma nu, vi får se. Hon har i alla fall varit supermysig ikväll. ganska trött så vi har mest myst i soffan. badat och sett på film. Hon gillar verkligen film, typ pippi, nalle phu och nicke nyfiken. Idag hade dom sett på Alfons Åberg på förskolan. Då hade hon börjat dansa, skratta och trummat på knäna.. haha. Knasboll!

I morgon blir det hemmadag på förmiddagen, eventuellt städa lite. Sen kommer johanna, kusinerna och morfar hit. Vi ska göra pumpor och äta tacos. Sen om det är bra väder efter maten ska vi åka till kyrkogården och tända ljus. För mormor bland annat. Brukar vara så otroligt fint när alla tänder ljus och det är så mörkt ute. Hoppas det är bra väder bara.

Nä nu ska jag mysa ner mig i sängen och se klart idol, sen ska det bli sååå skönt att slå av alla larm och bara soooova. Freja lär väl komma till oss vid 6 i morgon bitti. Men så länge hon somnar om så är det bara mys! :)

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar