onsdag 30 oktober 2013

trött onsdag

Jag är trött mest hela tiden. Beror väl på mörkret kanske? sover faktiskt riktigt bra om nätterna nu, oftast i alla fall. Freja vaknar en eller två gånger per natt och delar vi på det så behöver jag bara upp en gång eller ingen alls. Stor skillnad jämfört med förut. Men är ändå trött.. gör av med all energi på jobbet också så när jag väl kommer hem är det bara käpprätt i soffan som gäller.. typ. Tänk om man kunde ha ett jobb där man kände att man fortfarande har energi kvar när man kommer hem? Det hade ju inte varit dumt.
I mitt jobb blir man också ganska socialt uttömd. Huvudtrött.

I går var vi ute på en härlig tur med hästarna. Rider allt som oftast två dagar i veckan numera, Ambra är igång igen, dock blir det nog ingen hoppning. Men vi tar det som det kommer. Jag är nöjd ändå! Idag hämtade moster Johanna och kusinerna Freja på dagis. Skönt för henne att få en lite tidigare dag. Dock var hon också helt slut när vi kom hem och hade fått i oss mat. Har mest sett pippi och gosat fram tills nyss då hon somnade snabbt. Hon är i en ganska jobbig period just nu.. hon är hemskt mammig och blir lätt arg och slåss (!!) när hon inte får som hon vill. Hon är hysterisk på morgonen när jag lämnar henne på dagis, igår skulle jag öppna dörren in till avdelningen och då blev hon arg och smällde igen den igen och började tokgråta. Det gick ju över ett tag men som befarat så kom det igen. Dock säger dom att det går över ganska fort så jag får lita på det. Hon sover bättre nu också, oftast minst en timme och det är helt godkänt.

I morgon är det en helt okej dag på jobbet, känns skönt faktiskt. Sen är det ju snart helg också så humöret blir ju genast lite bättre. Sen ska vi bara hem och äta middag innan vi ska till sjukhuset och hälsa på Rilles gamla mormor som är dålig.

 I helgen blir det pumpa-pyssel och luuuuugnt! Nu är det snart Bonde söker fru sen är det direkt i säng som gäller! Todeloo

1 kommentar:

  1. Här har vi också tuffa lämningar på dagis. Fy vad det gör ont i mammahjärtat att lämna. ♥ Men var sak har sin tid och så småningom blir väl problemet att få med dom hem...

    SvaraRadera