måndag 18 november 2013

Måndag

Ledig måndag idag, och Freja är frisk! Förutom lite dålig mage.. misstänker banan. Någon som vet någon som reagerat på banan? Igår åt hon en banan på ica och en halv hos mamma och pappa, och fick jättedålig mage igår kväll och i morse. Förut åt hon ofta banan till mellis och då var hon också dålig. Hm, ska utforskas. Nätterna blir bättre och bättre, i morse vaknade hon som sagt av bajs vid sju men somnade om hos mig och sov till kvart över 9 (!!) då jag väckte henne. Nu sover hon lunch inne i sängen och har sovit i snart en och en halv timme.. någon som hade lite sömn att ta igen kanske.. Medans hon har sovit har jag rensat avlopp och skurat golvet under badkaret plus väggen. Börjar lite småt att göra bort såna där dryga flyttstädsgrejer nu innan vi ska flytta, så blir flyttstädningen lite enklare. Tänkte ta fönstrena till veckan. Tur jag har utrustning att ta med från jobbet.. då går det enkelt och smidigt. Eventuellt får vi nycklarna på fredag, det är det som är tanken. Men om det drar ut på tiden så hoppas jag verkligen att vi får dom i början på nästa vecka så vi hinner med allt, nästnästa måndag, den 2a december, flyttar hon in i vår lägenhet så då ska det vara städat och klart! Skönt att det närmar sig.. hoppas vi hinner få soffan :)


Såhär ser lägenhetens planlösning ut. Känns kanon att ha Frejas rum så nära köket och att det är öppet och nära in till vardagsrummet. Då kan man ha någorlunda koll även om man grejar i köket. Åh, jag vill flytta in nuuu! Förmodligen blir Ikea-trippen den 7e december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar